Alla inlägg den 9 december 2009

Av Jenny - 9 december 2009 23:08

Jag borde sova nu. Ska upp tjugo över sex. Bajs, helvete, piss, fitta. Jag hatar det, jag hatar det, jag hatar det! Dessutom ska vi äta frukost tillsammans med klassen så jag måste ju äta någonting och när jag ändå äter kommer det säkert bli mycket också... Fan.


Smal. Smal. Smal. Du Vill Bli Smal.

Av Jenny - 9 december 2009 21:57

Det är svårt att säga det här utan att låta sjuk, men jag respekterar och beundrar faktiskt folk som är anorektiker. Jag tycker inte det de gör är rätt, absolut inte, utan jag beundrar deras styrka att avstå från maten. Jag vet hur svårt det är. Det är synd att de fortsätter och fortsätter, att de gränsen de satte från början betyder tjock för dem nu. Det är verkligen en sjukdom, och ni som inte tror det är dumma i huvudet.

Jag vill bli smal, men inte för smal. Jag vill kunna sätta på mig bikinin och vara stolt över min spegelbild, just nu är jag inte det, men jag ska lyckas.


JAG SKA BLI SMAL!

Gah

Av Jenny - 9 december 2009 21:11

Jag har märkt att jag börjar bli mer och mer irriterad på pappa, och jag vet inte varför. Han har inte gjort något speciellt. När han ringer eller kommer hem märker jag hur jag blir på dåligt humör och låter elak, efteråt får jag värsta dåliga samvetet. Han vill ju mig väl, det vet jag ju, varför ska jag vara så taskig? Kanske är det så att jag inte känner mig på topp en dag och bara vill sitta vid datorn eller vid tv och så kommer han och vill laga mat och prata om sitt jobb och då blir jag bara så... sur, typ.


Ännu konstigare är att jag nästan får intala mig själv att inte skrika högt när han frågar om jag har några läxor eller prov. Jag vet inte, just det ämnet får mig bara att vilja springa härifrån. Tror han inte att jag har koll? Tror han inte att jag ligger hela nätterna och tänker på det där matteprovet som kommer gå åt helvete, eller talet som jag är så nervös inför? Jag tror inte han vet att jag har så himla mycket ångest inför skolan som jag faktiskt har, jag pratar inte med honom om det, för han förstår inte sånt. Han är civilingenjör och har alltid pluggat flitigt och tyckt skolan varit kul, tror han att jag ska tycka likadant bara för det?


Jag ska förklara skillnaden i relation jag mellan mamma och pappa. Med mamma kan jag sätta mig ner vid bordet, ta en kopp te och bara prata om (nästan) allt, men det skulle jag aldrig kunna göra med pappa, det går liksom bara inte.

Om jag skulle säga; Jag orkar inte skolan me, jag orkar inte plugga!

Pappa: Åh, aja... Plugga en halvtimme till idag i alla fall.

Mamma: Åh, stackars dig. Ta en paus nu, så kan du plugga mer imorgon. Jag förstår hur du känner.

Det är skillnad liksom, jag vet inte riktigt. Jag är mer lik mamma än pappa. Min storasyster är nog mer lik min pappa, och jag vet inte om han förväntar sig att jag också ska gå ut med MVG i alla ämnen, men det tror jag inte...


Långt inlägg, men det var skönt att få skriva av sig... Imorn ska jag vara i skolan klockan halv åtta, fast jag egentligen har sovmorgon till tio. Vi ska ha en må-bra-dag. Tjena, säger jag bara. Vill du att jag ska må bra? Låt mig sova.

Av Jenny - 9 december 2009 19:15

  

Av Jenny - 9 december 2009 18:48

Tack mamma för att du ringde, du gjorde mig på bättre humör.

Älskar dig!

Av Jenny - 9 december 2009 17:48

Frukost: Te  

Lunch: Tre prinskorvar, fyra salta kex           

Middag: Pizza (euw) 


Kanske, inte var så farligt idag ändå, men den där jävla pizzan förstörde allt! Nu ska jag dricka te och skriva färdigt mitt tal som jag ska hålla på fredag, tråkigt, tråkigt...

Av Jenny - 9 december 2009 17:46

Jag åt en hel pizza från Coop själv. 200 kcal/100g och pizzan var 300g, alltså åt jag 600 kcal på en kvart.


Fetto

Fetto

Fetto


Seriöst, det var inte ens gott. Varför ska jag alltid förstöra allt! Okej, från och med NU ska jag inte äta sånt där skit, får bara äta lunch, middag och frukost. Frukosten ska helst bara vara te, men jag får äta en macka också. Det ska vara småportioner.

Av Jenny - 9 december 2009 15:27

Jag är inte värd att äta något alls idag egentligen.

Fick tillbaka ett prov, G. På de senaste tre proven jag har fått tillbaka har det stått G, jag hatar G. Jag är ett VG-barn förihelvete, kan jag inte vara det? Skolan går åt helvete, jag tror faktiskt det. Jag orkar helt enkelt inte mera. Missnöjd, ja. Det blir inte heller lättare av att ha en storasyster som gick ur gymnasiet med MVG i alla ämnen.

Hejhej, här kommer jag, den dåliga, lata, fula, tjocka lillasystern! HIHIHIi!!!


Inte äta mer idag, förutom middag. Pappa kommer bli misstänksam annars, eller kanske inte. Han är inte särskilt uppmärksam.


Bajskorv.

Presentation


Denna blogg är till för att hjälpa mig gå ner i vikt.

Startvikt:
61,5 kg

Nuvarande vikt:
57,1 kg

Målvikt: 52 kg

BMI: 21

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För att jag tycker den är intressant
 För att jag tycker du är störd i huvudet
 Jag råkade bara komma in här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards