Alla inlägg den 18 december 2009

Av Jenny - 18 december 2009 21:48

Tittade en stund på en skräckfilm med familjen, Blackout på Showtime. Tre personer med olika bakgrunder fastnar i en hiss(!). Nej tack. Fan, vilken ångest man fick... förut gillade jag skräckfilmer men nu tycker jag bara att de är obehagliga.


Jag känner mig väldigt frestad att ställa mig på vågen, men det ska jag inte göra. Hittils har jag lyckats ställa mig på den bara på måndagar och det är bra, annars skulle man ju få ångest om man såg att man hade gått upp några hekto eller falska förhoppningar om man hade gått ner... Nä, det är bättre att ha en bestämd dag en gång i veckan så man verkligen kan se resultatet!


Nu ska jag snart sova, ska upp tidigt imorn. Ja, första dan på jullovet, jiho! Äh, bara tanken på att man inte ska till skolan gör ju att man kastar sig upp ur sängen, drar av sig pyjamasen, öppnar fönstret och njuter av den 10- kalla vinterluften! Hihi.

Av Jenny - 18 december 2009 18:13

Jag lägger upp ett matschema inför helgen, annars kommer jag äta så att jag sprängs, det är lättare att inte göra en massa undantag om man verkligen har ett schema att följa.


Lördag:


Frukost: Inget eller en liten yoghurt

Lunch: Lunch med kompisar eller inget alls

Middag: Det som bjuds (en portion)

Småmål: Te


Söndag


Frukost: Te/frukt

Lunch: Inget

Middag: Det som bjuds (en portion)

Småmål: Te och frukt


I'm excited! Jag ska bli smal! Får inte väga mer än 61,5 på måndag, då dör jag...

Av Jenny - 18 december 2009 17:49

Okej, idag har det väl inte gått så bra... Varför ska jag alltid ta mackor när jag kommer hem, eller typ vid fyra, en timme innan vi ska äta middag? Jag är liksom inte hungrig, tror jag, det är bara att jag blir så sugen.

Jag tror att det är en vana, för så länge jag kan minnas har jag alltid tagit mackor och te efter skolan. Men om jag bara skippar mackorna och tar te... Måste kämpa.

Jag lovar att jag kommer att ha gått upp på måndag, fan. Jag kommer väga typ över min startvikt på 61,5 kg. Bajsbajsbajs.

Av Jenny - 18 december 2009 14:59

Äntligen lov.

Har längtat efter den här dagen sen höslovet slutade, haha. Men det är väl det man lever för när man går i skolan, lov. Annars skulle man aldrig klara det.

Två veckor semester. Redovisningen som kommer gå åt helvete i januari behöver vi ju inte tänka på nu... Nu ska vi bara viiiiila...


Men en sak behöver jag tänka på. Vikten, ja. Jag ska gå ner en massa kilo under jullovet har jag bestämt, kanske lite konstig tid då julen handlar om att äta, men vafan, någon gång måste man ju börja och jag och E ska börja träna nästa vecka så då kommer kilona rasa av mig (not).

Men jag har faktiskt en motovation nu. Jag ska resa iväg till Spanien i Frebruari och då kan man ju bara inte vara tjock, det är ju nästan skamligt. Nej, smal och snygg(?) ska jag vara då!


Jag är gladis idag, loooooooooooov!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg är till för att hjälpa mig gå ner i vikt.

Startvikt:
61,5 kg

Nuvarande vikt:
57,1 kg

Målvikt: 52 kg

BMI: 21

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För att jag tycker den är intressant
 För att jag tycker du är störd i huvudet
 Jag råkade bara komma in här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards