Alla inlägg den 12 december 2009

Av Jenny - 12 december 2009 23:51

Jag blev så glad när du skrev en kommentar till mig M. Det är precis vad jag behöver, en människa som tänker som jag och förstår precis hur jag menar! Det ska bli kul att lära känna dig och hör av dig snart, jag är nyfiken på vem du är!

Av Jenny - 12 december 2009 22:41

  


  

Av Jenny - 12 december 2009 22:25

Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra. Jag vill inte banta, jag vet att jag inte behöver banta, jag är inte tjock, men samtidigt är jag inte särskilt smal. Jag VILL vara smalare, är det då rätt att göra som jag gör?

Gå runt med ångest inför maten hela dagarna och försöka ta så lite som möjligt när det bjuds fast magen skriker av hunger?

Hur kan det vara rätt att bokstavligt talat säga emot sin egen magkänsla?

Jag orkar inte mer, men det känns samtidigt som det är försent för att sluta. Det känns som att jag aldrig kommer kunna äta igen utan att tänka på att jag vill bli smal. Det är någonting nytt för mig.

Alla tonåringar har väl någongång varit missnöjda med min kropp. Förut kunde jag äta och äta och ibland vara lite missnöjd och önska att jag såg ut på ett annat sätt, men de två senaste veckorna har det liksom blivit mer, det är ett konstant ämne som ploppar upp i mitt huvud.

Jag vet inte längre vad jag vill, kanske är det någonting jag inte längre kan bestämma över...

Av Jenny - 12 december 2009 22:10

  

Av Jenny - 12 december 2009 15:27

...det gick åt helvete. Eller, det kommer gå åt helvete. Det blev ingen träff med kompisen så nu ska jag äta middag hemma, fläskfilé, men vet du vad? Det ska bli riktigt gott, jag är hungrig och jag förstår inte hur folk kan fasta i flera dagar, jag skulle bli galen! Jag går gå ner genom träning istället...

Av Jenny - 12 december 2009 14:34

Hittils har jag bara ätit 6 vindruvor och en mandarin, även en kopp te till frukost. Hur länge tror ni jag klarar det? Magen kurrar...

Av Jenny - 12 december 2009 13:05

Till våren kommer min mamma köpa en hund, och jag är överlycklig. Jag har ju redan en hund, hos pappa, men en till vovve kan ju inte skada! Dessutom är jag ju äldre nu när den här hunden kommer så jag kan få vara med och uppfostra och gå på kurser och så, jättekul!

Vi funderar på en boxer, eller funderar, vi har nog redan bestämt. Vissa tycker de hundarna är jättefula men jag tycker de är vackra och dessutom är de världens roligaste, och har typ inga problem och verkar vara den ideala hunden. Den behöver dock ganska mycket motion, men det behöver ju jag med, haha.



Det roliga är att den ser ut som värsta kamphunden men har inte något av det i sig. Det är en lekfull ras som nästan aldrig visar minsta aggresivitet och älskar barn! Hihi, snacka om att ingen kommer våga hoppa på en när man går med en boxer bredvid sig.

Av Jenny - 12 december 2009 12:09

Vad man kan göra när man egentligen vill äta:


Plugga

Läsa en bok/tidning

Titta på en film

Skriva i bloggen

Skriva på någon av mina berättelser

Skriva i dagboken

Titta på tv

Gå ut med hunden

Spela ett spel

Måla naglarna

Duscha

Sova

Spela piano

Läsa bloggar


Sådärja, nu har jag fan ingen anledning till att förstöra den här dagens "diet".

Presentation


Denna blogg är till för att hjälpa mig gå ner i vikt.

Startvikt:
61,5 kg

Nuvarande vikt:
57,1 kg

Målvikt: 52 kg

BMI: 21

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För att jag tycker den är intressant
 För att jag tycker du är störd i huvudet
 Jag råkade bara komma in här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards