Alla inlägg den 11 december 2009

Av Jenny - 11 december 2009 23:01

Var nästan så man fick tårar i ögonen när Erik sjöng vinnarlåten för andra gången och drog upp sin pappa och  flickvän på scen... Riktigt härligt!


Jag har kommit på en sak. Om jag spelade piano istället för att äta hela tiden skulle det ju vara helt fantastiskt. Jag skulle bli bra på piano + vara smal. Jag älskar verkligen piano musik, det ger mig rysningar. Just nu håller jag på att lära mig Bella's Lullaby från Twilight men håller även på med en låt av Yann Tiersen.


 Bella's Lullaby av Carter Burwell




Comptine d'un autre ete l'apres midi av Yann Tiersen



 Jag tycker såhär; om du inte spelar ett instrument, börja. Pianot är som en terapi för mig. Jag kan komma hem trött efter en skoldag och bara spela, jättelänge och det är så roligt att lära sig nya låtar och ännu roligare när folk berömmer än för vad man spelar. Det är värt det, jag lovar.


Av Jenny - 11 december 2009 21:37

Åh, vad Calle och Erik var duktiga i idol. Förut tyckte jag att Erik skulle vinna men nu är jag inte lika säker... Vinnarlåten var förövrigt riktigt bra också! Trodde den skulle vara lika dålig som B-låtarna som har varit de andra åren, men den här var faktiskt annorlunda!

Ett minus är att jag åt. Tre mackor, den fjärde gav jag till hunden. Var jag hungrig? Njaojanä. Vet inte. Ska inte äta mer idag i alla fall...

Av Jenny - 11 december 2009 19:49

Jag var hos mamma idag och då passade jag på att väga mig. Jag har gått ner! Nu väger jag 60,9. Jag har alltså gått ner... få se nu... (matten är lite knaggligt)... 0,6 kilo! Det är väl bra ändå? Och det är bara genom att inte äta chips och godis + att inte äta så himla mycket, dessutom har det ju inte ens gått en vecka än, jag kanske väger ännu mindre på måndag. Jag blev fett peppad av det här! Och viktminskningen kommer gå ännu bättre när jag börjar träna igen, ska nog träna i helgen någon gång. Benen värker fortfarande men de är mycket bättre nu. Jiho!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg är till för att hjälpa mig gå ner i vikt.

Startvikt:
61,5 kg

Nuvarande vikt:
57,1 kg

Målvikt: 52 kg

BMI: 21

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Varför läser du min blogg?
 För att jag tycker den är intressant
 För att jag tycker du är störd i huvudet
 Jag råkade bara komma in här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards